Believe me, it's easier just to pretend '

Jag vet inte om ni är intresserade av vad som hänt mig igår å idag men jag kan bara säga; Fredagen den 9/10-09 vill jag bara glömma. vilken jävla hemsk dag.

Egentligen började det igårkväll. Jag satt å pluggade spanska så min hjärna va allderles mosad tillslut. Det hela slutade med att jag nästan började gråta för att jag blev så arg. jag är bara så jävla tröög! fan vad jag hatar spanska!
Gick å la mig i sängen å satte på mina älskade hörlurar (som är trasiga, bara en som funkar) å slog på bra musik, selenas nya album (y). bestämmde mig för att ta 8.05 bussen till skolan för att hinna plugga lite på skolan med sandra innan lektionen, för vi hade provet första lektionen.
- Klockan ringde på morronen hade jag spanska-ord snurrandes i huvudet (trabaje, trabajas osv..) samtidigt insåg jag att jag glömde ta ut hörlurarna innan jag somnade så de va snurrade ett varv runt halsen, fastnat i håret å mobilen va nånstans i sängen. När jag letat reda på den ringande mobilen å trasslat ut hörlurarna så tröck jag bara på snooz. snoozade till 7.30. klev upp, gick å duschade. Sen va klockan rätt mkt så jag hade inte så mkt tid att äta frukost, fast jag hade hunnit, men va så nervös så jag fick inte ner nånting alls. Går till bussen å fryser som ett as för att den är sen. Sätter mig på bussen å ska slå på musiken på mobilen, å de hinner gå en halv låt, sen börjar det. mobilen slår av å jag försöker starta den utan att lyckas heela vägen till skolan. så ingen musik där inte. då blir jag irriterad, för musiken i bussen på morronen är jäävligt viktigt för mig.
- Väl inne på skolan så pluggar jag lite inför provet. Testar slå på mobilen, å till min förvåning funkar den igen! blir superglad :)
Kommer in till klassrummet där vi ska skriva prov. Jag är så jävla nervös å är beredd på att få mitt första ig/omprov. provet kommer å gissa vad. inget som läraren sa skulle komma på provet kom!!?? ;O allt jag pluggat var helt i onödan, istället kom nån jävla text om IKEA å man skulle svara på frågor å skit. åt helvete med det! å det gick ju åt skogen såklart. Jag tror inte jag har fått godkänt på det änns :(
- Efter provet hade vi fysik. Tog fram mobilen, stoppade på en bra låt å tog fram pennan. Men då slutar musiken å mobilen står å blinkar vitt å svart. den har slått av sig igen. satt en bra stund för att försöka få den att funka igen men den slog på, sen när jag skulle skriva ett sms eller bara  låsa upp telefonen så hakade den upp sig igen.. på lunchen fick jag igång den igen. Så på matten gjorde jag ett nytt försök. Den slog av å på, av å på. Så tillslut slog jag den i bänken nåra tiotal gånger, sen funkade den mkt bättre. Men när jag skulle lyssna på musik så sa den inte ett ljud. happ. ljudet trasigt. inte ens högtalarna funkar. skickade ett sms till mamma å bad henne ringa upp mig men när jag svarade hördes inte ett ljud heller. juste, ljudet är ju trasigt.
En mobil som inte går att ringa med eller lyssna på musik med är väl inte så mkt å ha. tur att jag kunde smsa.
-Efter att jag sprungit på stan en stund med sandra å emma så höll trafikljusen å en jävla massa bilar på att göra så att jag höll på missa bussen. Men de va många som skulle på så då hann jag precis!
- Kommer hem å inser att jag måste byta mobil med mamma, men den hon har är nå fel på också så det går inte att sätta in den i datorn. Så jag måste skicka alla låtar med bluetooth. Jag sätter på å skickar alla låtar, går iväg en stund å kommer tillbaka å ser att ena mobilen är borta. Jahapp, då har mamma tagit den så det har avbrytit hela skiten.

Sen hade jag ju reserverat 3 biljetter till att se premiären av Fame ikväll på bio. JAAA tänkte jag. men när jag kollade med dom andra så fick jag reda på att de ska ut på krogen. Jenny är i umeå å linnea är sjuk. tillåme min kusin indra är sjuk. så de blev inget med det.... hade längtat sååå jääävla mkt till å se den!!!
aaaaah!!!!!

jag blir bara deprimerad av att skriva allt som hänt så bläää. FAN VILKEN JÄVLA DAG :(
för er som inte orkade läsa hela långa får nu en kortare version:
- förbannad som fan inför provet
- somnar med mina hörlurar å vaknar med att de är intrasslade i håret å snurrad runt halsen med mobilen nånstans i sängen
- nervös som ett as
- försover mig, bussen är sen, mobilen går sönder - ingen musik.
- provet går åt h-vete
- mobilen funkar men är trasig lika fort
- mobilen funkar men ljudet är trasigt så de går varken ringa eller lyssna på musik
- jävligt nära på å missa bussen hem
- mamma avbryter hela skicka-låtar grejen
- inser att mitt efterlängtade biobesök för att se fame inte alls blir av då alla mina vänner är på krogen eller sjuka eller i umeå
- kvällen lär inte bli rolig heller.. idol är inplanerat. inte mer. hör gärna av dig om du har nå kul på g. känner dock inte för att festa idag,

som grädde på mosen så har jag så sjukt ont i foten sen jag stukade den.

inga mer sånna här dagar. snälla!!!

tack för mig å mitt depp-inlägg. känns bra att ha skrivit av sig lite iaf,
nu lyssnar jag då på musik på datorn, de enda som funkar för mig (peppar peppar ta i trä)

Har iaf en mobil just nu som jag fått låna av alex. tack :) K800i, inte så dum heller,


Selena Gomez - I won't apologize
Selena Gomez - I promise you
Selena Gomez - I got U

Selena Gomez - The way I loved you
Well you think you are the one who got me boy,
But I got you
I've been playing with you like a little toy,
Yeah, I got you




/A


Kommentarer
Postat av: Gurra

Åh lilla gumman, fan vilken jävla hemsk dag du hade! Men tur att den är över nu så att du kan ta nya tag för idag är det en ny dag!(:

2009-10-10 @ 12:10:02
URL: http://maaariaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0