2009

Först måste jag säga förlåt för mitt dålia bloggande, jag har verkligen inte orkat bara! inget annat,

jag har haft otroligt mycket för mig men jag orkar inte säga allt, tar de bara i stora drag!

29 December; min födelsedag = flickor hära på fiikaa å prat å det var mys :)

Nyårsafton; Hos min kusin Indra i skäret, helroligt tills jag fick reda på att det inte blev att åka till stan för mamma å kicki vart typ sjuka, fick feber åallt ;o å jag som hade sett fram emot å fara till stan åallt! fy tusan vad surt! ;(

Första dagen på 2009; Sov till 10.59, sen vart det bara chill, stallet, å ännu mer slappt!

4 Januari (idag); Sov till 9.48 trots att jag somnade 21.00 igår ;o jag vet, HELSJUKT tidigt, typ rekord av nå slag! Jag som ha gått å lagt mig 02.00-03.00 i typ 2 månader nu, så det var huuur skönt som helst igår, men synd vare för jag hade hur mkt som helst som jag skulle kolla på TV, men då missade jag juuh ;o antar att Lule matchen mot skellefteå gjorde mig sömnig. Usch! skulle även se Junior VM matchen, Sverige - Slovakien, men nejj, då sooov jaaag! å på morronen sa mamma å pappa att jag hade missat vääärldens maatch! ;O tyypiskt! Det ska alltid va nån super-undantags-match när jag missar den.. Sverige är så jävla bra i JVM alltså, ojjojj, vilka framtida lag vi kmr få ;) har blivit superinsatt i hockeey nu så ni veet! ska på matchen i morron btw, ;) hehe

Sen iaf efter jag vaknade blev det lite städning åsså kom charlott å sina två barn, jakob å andrea å lekte me samme å alva. Jag å papi for till hästarna å när jag var där så ringde mamma å kollade när kladdkakan som jag hade inne i ungen skulle ut, haha, ooops, den skulle ut 13.15 men blev lite torr då den fick vara inne till typ 13.35, smaaart av mig å glömma den i ugnen! Den gick dock å äta men när vi kom hem från stallet så gjorde jag en ny, hoppade i duschen, så fick vi mer främmande av Mia å hennes syrra å en annan. Gissa vad vi gjorde dåå ?
Vi planerade England - London resan! Äntligen är de bestämmt att vi åker den 7 April ;D
Jag, Mia å hennes syrra Joy ska åka till England å hälsa på deras mormor å morfar (som bor typ 1 timme bort från London) åsså ska vi vara i London typ nåra dagar också. Sen massa annat kul också! ;) längtar redan!! hehe
Vi kommer åka den 7 April å komma hem 15 April (vi har påsklov från 13-17) å anledningen till att vi inte åker senare är att Joy har lov veckan innan ;o i arboga har man lov v.15 (som jag tror är "den rätta" veckan) å här i lilla lule är det v.16. så vi far så att båda missar lite skola :) Hur som helst så spelar det ju ingen roll alls, missar gärna skola ;) haha

Vi anmälde Bollan till V75 i sundsvall å Jojje till ett lopp dagen innan, men bollan kom inte med, bara jojje. Hade bollan kommit med å vunnit eller blivit tvåa hade vi fått åka till Frankrike, Vincennes, Paris, å tävla med henne, men nu blir det inget. Vi va första reserv förra året, jäävla skit att vi inte fick åka dåå! Vilken jädrans upplevelse det hade varit! ;o Tänk; Paris, med Bollan, lilla bollan å jag! På Grosbois, FATTA!? ;o det finns typ inge finare trav-ställe...

Nu ska jag äta middag

London - England, here I come!


         


bild 1; Grosbois, typ stallet eller nåt sånt. Sen vägarna där omkring är så himla vackra....
bild 2; Födelsedagsfikat hos mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0